THE BARBERSTATION
ik kan niet knippen ❍ wel fotograferen
Fotograaf voor The Barberstation - Nederland | Amsterdam | Utrecht | Wereld
Het fotografische succes van The Barberstation
Toen the Barberstation jaren geleden begon, werd ik gevraagd om een unieke, fotografische stijl te bedenken om het merk te positioneren. Na een uitgebreide brainstorm lag er een concept op tafel met een formule. Samen hebben we de stijl bepaald. Een originele Barberstation foto moet altijd herkenbaar zijn aan zijn ‘look&feel’ én inhoud. Terugkerende elementen zijn altijd de ‘stripboek-achtige’ uitstraling, het gebruik van humor en zelfspot. En het gebruik van kleur. De kleuren bevinden zich altijd in de warme, gele en rode tonen.
Vervolgens hebben we verschillende verhalende foto’s gemaakt om The Barberstation onderscheidend in de markt te zetten. De (mannelijke) klanten van de barbershop omarmden de uitgebreide campagne direct en daarmee The Barberstation als merk.
The Barberstation is nu de grootste barbier keten van Nederland, met vestigingen in Utrecht, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch en Eindhoven. Hun producten worden wereldwijd verkocht.
Mijn onderscheidende fotografie heeft aantoonbaar bijgedragen aan het succes van The Barberstation.
dé fotograaf van de barberstation